Maszkabál

Kezdetben volt az Univerzum teremtése. Ez sokak rosszallását kiváltotta, s elterjedt vélemény szerint nem tartozott a legjobb húzások közé.

Mikor is..

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • turborago: Sziasztok! Akinek maradt Turbo rágós képe, papírja, az írjon erre az e-mail címre: kiszelgabor@fre... (2011.08.19. 07:01) Kocsival utazok időt
  • geod70: Már két hónapja keresem a blogodat. Augusztus óta nem olvastam Tőled semmit. Örülök, hogy megtalál... (2010.10.22. 17:54) :)
  • mogy: OBI-ban lehet kapni sitteszsákot. Elég strapabíró, könyveket is elbírja, és nem túl drága. És mive... (2010.08.18. 11:05) huezmekkorajócímlenne
  • mogy: és ha segíteni mennék pakolni, dobozokat cipelni, ruhákat hajtogatni, könyveket adogatni? akkor me... (2010.08.17. 13:59) Emböröknek
  • Firin Edhel: @Rabyn: Perpill én is valahogy így vagyok, remélem így is marad. Segíteni majd jövőhéten kéne, akk... (2010.08.05. 13:38) Depresszió elleni kutya
  • Utolsó 20

A Semmi

2009.11.07. 21:54

szerző: Firin Edhel
Koponyacsontommal keresztbe metszem az agyamat

Szerethető ez a világ. Szerethető, de nem kötelező szeretni. Akinek nem tetszik az nem szereti. Egyértelmű. Én szeretem, és nem csak azért mert szerethető, hanem mert annyi szép dolog van rajta. Nem csak a mi Föld nevű fél komputer fél élő organizmus bolygónk lehet szép, hanem az is ami körül veszi azt. Ott van például a világegyetem. Ami folyamatosan tágul, lehet, hogy lassan szülni fog. Ott van a nagy Jupiter amin folyamatos viharok dúlnak. Az a nagy kerek vörös valami a közepén egy 300 éve tartó vihar. Nem költöznék oda az biztos, de innen nézve nagyon szép. Gyönyörű. Meghökkentő.

Tudom jól, hogy nem szabad elgondolkozni a semmin, ami körül vesz minket. Nem is konkrétan engem, hanem az univerzumot. A világegyetem tágul, de hova? Valahova ahol van valami, mert a semmi egy identitás zavaros fogalom. A semmi nem létezik, nem létezhet. Ugye nem létezik? Fizikailag, lelkileg és szellemileg is képtelen vagyok elképzelni a semmit. Nap, mint nap használom ezt a szót, de nem fogom fel a jelentését. Rosszul használom. Nem csak én, hanem minden egyes ember a földön. Nem tudok semmit csinálni. Valamit mindig csinálok, ha mást nem, levegőt veszek.
Mi lehet vajon odakint? Mi van a tejúton túl? Kik vannak ott, és mit csinálnak? Vannak ott egyáltalán valakik? Nevetés van-e a világűrben? A válasz a jelen állás szerint. Nézd meg, nem tudjuk, azt sem, lehetséges, igen, mert küldtünk fel rádióhullámokkal. Ezek a válaszok nekem nem elég jók. Én tudni szeretném az egészet. Az se zavar, hogy emiatt hamar megöregszem, csak valaki mondja már el nekem, hogy mi van a galaxison túl!

Csönd.

Csönd.

Csönd.

Kösz a választ. Csönd van kint? Nem lehet csönd, mert küldtünk fel Beethovent is. (mármint nem magát a zeneszerzőt, csak a zenéjét..)

Nem gondolkozom ezen tovább, mert már nálam jóval nagyobb elmék is beleőrültek ezekbe a gondolatokban. 

Címkék: föld szép lélek világ semmi ember irónia univerzum galaxis jupiter

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://maszkabal.blog.hu/api/trackback/id/tr571508049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EtoN (törölt) 2009.11.08. 00:15:46

van egy nagyon érdekes tudományos feltevés vagy hipotézis ezzel kapcsolatban. én most ezt le fogom ide írni, ha érdekel elovasod, ha nem akkor nem :D. van egy ún fraktálelmélet a matematikában, nem akarom túlmagyarázni, a lényeg h ez egy algoritmus szerű vmi aminek a lényege h végtelenségig ismétlődnek a dolgok, tehát egyes tulajdonságok egyes mérettartományokban ismétlődhetnek: www.metacafe.com/watch/948389/trippy_fractal_video/ itt láthatod miről beszélek. ami érdekes, hogy van pl hasonlóság egy atom és mondjuk egy csillagrendszer között is, igaz nem sok, de van némi egyezés a két rendszer működési elve között. ha távolodnánk a földről, előbb a naprendszert látnánk magunk előtt, a mi naprendszerünk a tejút nevű galaxisban van, ami egyébként nem igazán tágul. amiről sztem te akartál írni az a világegyetem, ami rengeteg galaxis halmaza, amit úgy lehet nagyon egyszerűen elképzelni mint mondjuk egy tüzijátékot (big bang), csak itt az a helyzet, h egy idő után a tágulás egyesek szerint meg fog állni, majd a gravitációs erők miatt ez a gömb alakú galaxishalmaz megint össze fog tömörödni, aztán megint egy nagy bum és így tovább. az elmélet lényege az, hogy lehet hogy több ilyen "világegyetem" is létezik, rengeteg egymás mellett, s mint az atomok, lehet mi is valami sokkal nagyobbnak vagyunk az alkotórésze, mintha ez az elképzelhetetlenül nagy galaxisrendszer egy kis elemi valamije lenne vminek. Az, hogy a semmit nem tudod elképzelni pedig nem a te hibád, valami egyszerűen emberi ésszel föl nem fogható. ne értsd félre a hasonlatot, de pl egy állat (egy kutya mondjuk) se lesz képes megtanulni forgalomban vezetni, vagy nem tudna mit szólni egy magányos cédrushoz sem, mert egyszerűen nincs meg egy adottság az agyában, ami ehhez szükséges. lehet nekünk sincs meg az hogy felfogjuk a semmit, vagy akár a végtelent, mert végletek között élünk, a végletek foglyai vagyunk. www.youtube.com/watch?v=HEheh1BH34Q&fmt=18 egy igen érdekes videó, sztem tetszeni fog :)

Firin Edhel 2009.11.08. 00:29:57

Fuuu ez de sok volt így egyszerre. Igen az világegyetem akart lenni, csak nem jutott eszembe a szó.. -.-
Tudom, hogy soha nem fogom megérteni a semmit, képtelen rá az agyam. De ha mondjuk használnám az egész agyamat. amit ugye nem tudok megtenni, nem tudom hogy kell..etc akkor vajon megérthetném-e ezt? Nem csak én hanem ugy az emberiség?
Az meg hogy ez a legnagyobb ismert nap mekkora, az nagyon durva. Nem vagyok járatos ebben a témában, bár egyre jobban kezd érdekelni. Tudtam, hogy vannak sokkal nagyobb dolgok ott kint mint a Föld, de ez akkor is.. Elképzelni el tudom, csak nem értem meg. Az mindenesetre biztos, hogy annak a csillagnak nincsen kisebbségi komlexusa.

EtoN (törölt) 2009.11.08. 02:07:19

ha nagyon érthetetlenül magyaráztam bocsánat :) a lényeg hogy képzelj el rengeteg tüzijátékot, amiben a fénypontok a galaxisok. nah most képzeld el hogy ezek egy olyan kicsi "atomjai" vminek, mint az igazi atomok vonatkoztatásában. :)

am télleg rengeteg érdekes dolog van kint az űrben, ami szerintem szinte már kegyetlenül érdekes :). Csak sokszor kell hozzá egy kis fizika, esetleg kémia és egy kis csillagászati ismeretek ha a dolgok krémjéről akar tudni az ember. ha érdekel pár érdekesség viszonylag érthető nyelvezetben vmikor, írhatok neked ilyeneket, boldogan regélek ezekről a dolgokról xD

Firin Edhel 2009.11.08. 12:39:14

Hát ez az a fizika meg a kémia nem az erősségem, maradok a NatGeonál azt mindig értem és szépek az animációk:D
süti beállítások módosítása