Maszkabál

Kezdetben volt az Univerzum teremtése. Ez sokak rosszallását kiváltotta, s elterjedt vélemény szerint nem tartozott a legjobb húzások közé.

Mikor is..

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • turborago: Sziasztok! Akinek maradt Turbo rágós képe, papírja, az írjon erre az e-mail címre: kiszelgabor@fre... (2011.08.19. 07:01) Kocsival utazok időt
  • geod70: Már két hónapja keresem a blogodat. Augusztus óta nem olvastam Tőled semmit. Örülök, hogy megtalál... (2010.10.22. 17:54) :)
  • mogy: OBI-ban lehet kapni sitteszsákot. Elég strapabíró, könyveket is elbírja, és nem túl drága. És mive... (2010.08.18. 11:05) huezmekkorajócímlenne
  • mogy: és ha segíteni mennék pakolni, dobozokat cipelni, ruhákat hajtogatni, könyveket adogatni? akkor me... (2010.08.17. 13:59) Emböröknek
  • Firin Edhel: @Rabyn: Perpill én is valahogy így vagyok, remélem így is marad. Segíteni majd jövőhéten kéne, akk... (2010.08.05. 13:38) Depresszió elleni kutya
  • Utolsó 20

Szilveszteri Vatikán akció

2009.12.31. 12:03

szerző: Firin Edhel

 Különös szilveszter tádidábá köszön egy hóember…

Nem szeretem ezt a dalt, de már napok óta ez megy a fejemben. Ez az év utolsó posztja. Nem lesz több, és nem azért mert nem akarok írni, hanem mert elfogyott az év.
Nem fogom szeretni 2010-et, mert nem lehet olyan szépen leírni, mint a 2007-et például. Mindig úgy írtam le a dátumot, hogy a kettes és az utolsó szám nagyobb volt, mint a két nulla, de holnap már nem fogom tudni. Nem lesz két nulla egymás mellett. Kicsit zavar, de majd kitalálok egy másik dátum aláírást.
Szilveszter.. Még nem vagyok benne biztos, hogy hol fogjuk tölteni. Nincs kedvem nagy bulikhoz, nem olyan a hangulatom. Amúgy is, a legjobb szilveszterek csak idősebb korunkban lesznek, legalább nálunk olyanok voltak, hogy.. nagyon..
Most épp nagy terven dolgozom. Be szeretnék jutni a Vatikán könyvtárába. Azt hittem, hogy ez lehetetlen küldetés, de tévedtem. Bárki bemehet akinek vannak megfelelő okmányai. Persze nem lehet csak úgy bemenni. Valamiért kell bemenni. Egy korszakért, vagy egy személyért esetleg egy bizonyos változó miatt. Vagy történésznek, vagy tudósnak, vagy teológiával foglalkozónak kell lenned, hogy bejuss, bár néha beengedik az írókat is, akik egy olyan könyvön dolgoznak, amihez szükség van a Vatikán anyagára.
A legviccesebb, hogy be lehet menni a Titkos Levéltárba is. Most egészen 1939-ig lehet megnézni és elolvasni a katolikusok levelezését. A következő korszak megnyitás 2028-ban lesz, és egészen 1958-ig kutakodhatunk, akkor lesz ugyanis XII. Piusz pápa halálának 70. évfordulója; és a szabály pedig az, hogy akkor nyitják meg az új részeket a levéltárban, amikor a következő pápa már hetven éve halott. Nem teljesen értem, hogy miért, de így van. „sajnos” II. János Pál sokáig volt pápa, így a 1978-2005-ig terjedő anyagot valószínűleg soha nem fogom látni. Nem halok bele azt hiszem, de azért érdekelne.
Tök jó, hogy be szeretnék jutni a könyvtárba, amikor még a Vatikánban sem voltam. De majd egyszer elmegyek, de csak ha más lesz a pápa, mert aki most van az nem szimpatikus, sőt..
 
Nem nagyon tudok már az idei évről beszélni. Kicsit rossz volt, kicsit jó. Meghaltak sokan, és születtek sokan. A hírességek halálából itélve, tényleg szerencsétlenebbek a páratlan évek. Az én életem is általában ezekben az években éli meg forduló pontjait. 1995, 1999, 2005 és most 2009. Tehát legközelebb 2015-ben lesz valami gáz.. Az még messze van.
Nektek pedig boldog újévet! Így előre is. Még 12 óra és 2010 lesz!
Sok malacot meg lóherét. Pezsgőket és borokat. Elszívott cigarettavégeket és ezernyi csókot!

Címkék: pápa szilveszter vatikán

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://maszkabal.blog.hu/api/trackback/id/tr21634808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tündérbogyó 2010.01.02. 21:00:34

francba, eddig én is így írtam az évszámokat, két pici nullával, és most már nem lehet.
hát, ezt buktuk.
:)

anyabanya44 2010.01.05. 21:28:52

Miért nem írsz????????????????, Hiányzik:(
süti beállítások módosítása